BIZNES Zdrowie

Gdzie Polacy kupują dania gotowe?

Gdzie Polacy kupują dania gotowe?
Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu

Data publikacji: 2018-08-20
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Gdzie Polacy kupują dania gotowe?
Kategoria: Zdrowie, BIZNES

Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience.

Gdzie Polacy kupują dania gotowe? Zdrowie, BIZNES - Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience.

Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience. Dotyczy to zarówno dużych sieci, jak i mniejszych punktów sprzedaży, a także stacji benzynowych. Badanie nt. konsumpcji dań gotowych[1], zrealizowane na zlecenie marki Konspol, pokazało, gdzie Polacy kupują dania gotowe. Jaka jest odpowiedź na to pytanie?

Nie tylko duże sieci

Z raportu „Badanie nt. konsumpcji dań gotowych” przeprowadzonego na zlecenie marki Konspol wynika, że dania gotowe kupowane są we wszelkiego rodzaju punktach sprzedaży, takich jak między innymi: dyskonty, hipermarkety, supermarkety, małe sklepy lokalne i sieciowe. Preferencje dotyczące zakupu poszczególnych kategorii produktów różnią się w odniesieniu do każdego z nich. Przykładowo, w przypadku dyskontów kształtują się następująco: kotlety panierowane – 54%, gotowe przekąski na tackach lub w pudełkach – 52%, kiełbaski, hamburgery i hot-dogi w bułkach – 40%, pełne dania – 48%, dania garmażeryjne – 59%, gotowe kanapki – 34%, zapiekanki – 57%.

Głównie w porze obiadu

Na to co wkładamy do koszyka w punkcie sprzedaży mają wpływ nie tylko indywidualne preferencje i czynniki demograficzne, ale również pory dnia – samej transakcji i planowanej konsumpcji. Kanapki nabywamy najczęściej rano (49%), z przeznaczeniem zarówno na śniadanie (42%), jak i lunch w pracy (32%) lub przekąskę (28%). Pełne dania to przede wszystkim propozycja obiadowa (57% kupuje, a 52% konsumuje je w porze obiadu), podobnie jak dania garmażeryjne (zakup i spożywanie w porze obiadu – 56%). Przekąski kupowane są również głównie w porze obiadu (45%), ale z różnym przeznaczeniem – na obiad (38%), mniejszy posiłek (28%), kolację (27%) czy domówki (23%).

A to już wiesz?  Colian przekaże 160 tysięcy produktów szpitalom zakaźnym

Stacje benzynowe, jako alternatywa

Coraz silniejszą konkurencję dla tradycyjnych sklepów stanowią bary na stacjach benzynowych. Trend przekąsek „na drogę”, kupowanych także spontanicznie przy okazji tankowania samochodu, rośnie w siłę, a asortyment produktów stale się poszerza. Wśród dań gotowych dostępnych w barach na stacjach benzynowych największym zainteresowaniem cieszą się hot-dogi (67%), zapiekanki (47%) i kanapki (36%). Z tej formy zakupu dań gotowych korzystają najczęściej osoby młode, w wieku 20-39 lat, głównie mężczyźni (51%). Co piąty badany przyznał, że udaje się na stacje, gdy ma ochotę na ciepłe jedzenie, a sklepy są zamknięte. Według aż 60% respondentów zakaz handlu w niedzielę przyczynia się do częstszego kupowania dań gotowych na stacjach benzynowych – zarówno w części sklepowej, jak i barowej.

 

 

[1] Raport „Badanie nt. konsumpcji dań gotowych”. Badanie ilościowe realizowane techniką CAWI na Panelu Internautów. Badanie zrealizowane przez agencję Zymetria  na osobach w wieku 20-55 lat, kupujących dania gotowe w sklepach lub w sekcjach cafe stacji benzynowych min. raz na 2-3 miesiące.
Realizacja badania: 19.04.2018 – 24.04.2018 r.

 

źródło: Biuro Prasowe
Załączniki:
Gdzie Polacy kupują dania gotowe? Zdrowie, BIZNES - Rosnąca konsumpcja dań gotowych sprawia, że producenci żywności konsekwentnie rozbudowują swoją ofertę, a na sklepowych półkach można już znaleźć niemal nieograniczony wybór produktów z segmentu convenience.
Hashtagi: #Zdrowie #BIZNES

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy